Sunday, July 19, 2009

APA YG TERJADI??

tadi maen netball untuk kolej..kolej je..aduh...an d aku sangat kesal dengan diri aku sendiri..xto kt mana yang silap..aku da xbley jadi macam dulu..aduyai..ke memang aku dah ditakdirkan untuk jadi cikgu je?? kalau dulu aku berupaya melompat setinggi alam untuk menyambut bola..tapi sekarang sikit pun aku da rasa macam nak mampus..da gemokla tu..kalau dulu aku sangatla cergas berlari ke sana sini sampai diberi tanggungjawab menjadi controller handball..tapi sekarang maen netbol pun da terasa semput tahap kritikal..kalau dulu lari naek turun bangunan 4 tingkat sambil usung kayu hoki langsung xjadi masalah..tp sekarang nak angkat kayu hoki bawak turun padang pun da rasa malas giler..fitness da di bawah paras kritikal..tahap disiplin da menjunam jatuh..

aku start sedar yang aku da xmampu nak mengeluarkan 100% dari apa yang aku mampu buat bila aku kembali melompat terkinja-kinja maen netbol untuk matrik..kire lepas abh skolah la tu..da gemok..da lembab..haduhhh.....

maybe sebab sekarang ni aku lebih fokus pada bnde lain..byk masa aku abihkan dengan bnde2 yang at last..aku gak yang nyesal..lepas skolah..orang laen ada pakwe..aku pun tergedik-gedik nak ada pakwe..orang laen cbok nak beli baju wat collection kalahkan artis..aku pun terhegeh-hegeh nak beli baju penuhkan almari..

or maybe sebab bile da abh skolah..peluang nak bermaen da kurang..ataupun sebab masa nak bermaen pun da terhad..bila masuk matrik..then pegi maktab..bak kata man..suma orang men bila ade tournament je..bile xde pape nak form 1 team pun susah..dah tu cane nak keep fit macam slogan budak-budak pj maktab tu..

pape pun..aku nak cuba terima hakikat yang aku memang da ditakdirkan untuk jadi cikgu..bukan untuk melompat terkinja-kinja di padang pagi petang siang malam macam dulu..dan aku pun kena terima hakikat yang aku da xmampu nak jadi macam budak-budak K6 tadi..

4 comments:

  1. rilek2 start balik cuba jogg pelan2...cari stamina...da lam xwat keja berat trus men mmg la pancit...

    ReplyDelete
  2. thnx yum..tp lambat da kot..hahaha

    ReplyDelete
  3. ceh..maen ngan perkataan dulu...dulu...nenek aku pun dara...sedar diri la joeney oi...ko dah tuuuuuaaaaa....hahaha.....men2 just tuk kuar peluh ok la...nk komitmen beriye....x dapat la dah...last2 pegang kapur gak t...lol

    ReplyDelete
  4. tgh menyedarkan diri sendirila ni man oi...

    ReplyDelete