Sunday, October 24, 2010

KAMU SANGAT SALAH!!!

ya..aku mengaku..dulu hidup aku memang tak ada arah tujuan..memang hidup aku terumbang-ambing..semuanya kerana kebodohan aku yang terlalu mengikut kata hati. tapi sekarang, aku sudah bahagia. teramat-amat bahagia. aku dapat semuanya yang tak pernah aku dapat sebelum ini. kasih-sayang, perhatian, duit dan persahabatan yang seakrab adik beradik.

ya..aku mengaku..dulu aku selalu bertindak tanpa akal. tapi aku telah lama cuba membetulkan semuanya, tapi tidak pernah diterima dan akhirnya, aku disalahkan sehingga ke hari ini. tapi aku tak kisah, sebab aku tahu hidup aku tak akan terjejas walaupun aku dikatakan hidup tanpa arah tujuan.

ya..aku mengaku..dulu aku terlalu mementingkan keegoan..tapi sekarang aku telah belajar dari kesilapan, dan jika aku masih dikatakan hidup dalam penyesalan, itu semua salah. aku bahagia dengan apa yang aku ada sekarang.

selepas aku sedar semuanya..aku tak pernah rasa ingin masuk campur urusan sesiapa. aku tak mahu peduli pun dengan apa yang orang lain buat..aku tak mahu merosakkan kebahagiaan sesiapa..kerana..aku bahagia bila kau bahagia.....


6 comments:

  1. kebahagiaan itu abstrak dan tiada penghujungnya..

    ReplyDelete
  2. apakah mksudmu itu?? hamba krg phm..bley tn hmba memahamkn hmba??

    ReplyDelete
  3. ho mudah je.. tiada apa yang membuat kita bahagia sebenarnya.. kebahagiaan tu satu perasaan yang tak boleh digambarkan dengan kata-kata.. perkara yang paling menggembirakan kita pun kita tak pasti yang mana satu kerana kebahagiaan ini merupakan satu perasaan yang akan hadir pada satu masa tertentu..

    kebahagiaan itu berbeza dari kegembiraan ye.. lain tu.. aku pun ngah stadi apa itu bahagia..

    mintak dijauhkan aku tak terjerumus te taman bahagia..

    ReplyDelete