Tuesday, February 1, 2011

SAYA BARU BELAJAR

semalam nak pegi jalan-jalan dengan POK EID..
tiba-tiba teringin nak pakai shawl..
apa kejadahnya??
bio le aku..
punya semangat iron shawl baru beli..
beli dengan ama kat Times Square aritu..
dengan sengihan aku duduk depan cermin..
mula melilit-lilit shawl kat kepala hotak aku..




lilit punya lilit punya lilit..
aku da paneh hati..
asyik xjadi je..
padahal da bukak youtube siap tengok cara-cara pemakaian selendang..ewahh
POK EID da tersengih-sengih..
aku da sakit hati sebab asyik x jadi ja..
siap hentak-hentak kaki kat lantai..
lilit selendang sambil menghentak kaki..
wow..hebat!!
last-last aku ambil selendang lain..
selendang yang adik aku bagi..
iron..
lilit..

lilit lagi..

dan lagi lilit..
lilit lagi-lagi..

dan akhirnya....



tarraaa.....

setelah lebih setengah jam..akhirnya aku berjaya...


CONGRATULATIONS JUNI!!!!


then..pegila jalan-jalan kat downtown Cheras..
then..laju-laju aku ajak POK EID balik..
then..suruh POK EID berhenti tepi jalan..
then..terus bukak selendang yang cantik tu..
then..then..then..entahla..

jalan xsampai sejam..aku rasa selendang ni mencekik-cekik leher aku..
langsung aku tak boleh nak berjalan..
aku pun tak faham masalah sebenar selendang ni..
sudahla..
agaknya aku dan selendang memang tiada jodoh..
ataupun sebab aku demam..
so selendang xjadi..
kaitannya???

entahla.....

2 comments:

  1. hahax! tu la....bagus kan bawa u times sq ari tu...ade plak style baru utk digayakan :p

    ReplyDelete
  2. wahwahwaha...hahaha...yes..tq Guhan..next time bley pg lg =p

    ReplyDelete