Friday, August 26, 2011

AKU ADA KAMPUNG..

12 jam perjalanan dari JB ke Perlis..perghh..akhirnya sampai gak aku kat umah..thousands thanx to Mr. V sebab amik aku kat hostel pegi jalan-jalan beli slipar jepun hantar aku pergi terminal belanja coolblog tapi pearl da habis....terima kasih gak kat Budak Baik sebab datang terminal jumpa aku..

owh..aku lupa bawak sweater....tahap kealpaan aku memang makin teruk..betul cakap Lialuvhatetragedy...alzheimer aku da makin teruk..hahahaha...patutla semacam je aku rasa...tak bawak sweater kalau nak naik bas malam ke siang memang satu disaster sehebat tsunami Jepun.. nasib baik dalam kete Mr. V ade sweater... pinjam dlu ah..

aku tido dalam bas.. seda2-sedar pukul 4 pagi da smpai Bidor..perghh... boley tahan ar laju driver tu drive bas tu kan.. owh...naek bas tu tengok2 ade Cik KBE dalam bas... aku pun suruh mamat yang duduk sebelah die blah oegi duduk seat aku kat belakang...nasib baik mamat tu patuh pada arahan aku..muahahaha...

turun sahur kat Bidor..kedai mamak makan nasi lemak yam dengan teh tarik..walaopun aku tak boleh pose..tapi aku tetap nak sahur..amik berkat kata orang...da siap sahur..bas gerak...nak tidor sket punye payah...ekon bas sejuk nak mampus...sweater pinjam pon tak berkesan....

pukul 1030 sampaila perlis...kat perlis xpernah ada orang panggil Terminal Perlis ye Budak Baik..hehe...sini orang panggil Stesen Bas Kangaq ja..hehehe...turun2 bas nampak membe aku tengah sengeh2 pandang aku...hahaha...tapi die bukan datang nak jemput aku la...die tengah tunggu bas nak pegi KL.., ngong btol mamat tu... orang raya nak balik kampung... dia cbok nak pegi KL....sewel..hahaha

setengah jam lebey kurang tunggu..sampaila Mr Bapak dengan sahabat baik die..lari dari sekolahla tu..konfom da dua orang tu...sekolah tu kan tokwan diorang yang punya..muahahaha..

sampai rumah...perasaan yang sungguh enak..tersangat-sangat elazat..cari2 nasi kat dapur..ada udang masak pajeri nanas..kek..biskut raya..semua aku bedal...

Selamat Pulang Kampung Juni!!!

ye...terima kasih..terima kasih...

1 comment:

  1. mu mmg pelupa sjak azali kan??tu nama nye penyakit SOYENG la tu...btw, welcme home dude...slmt ari raye jugek (sbb mu da stat raye kan??hehe)

    ReplyDelete