Sunday, September 4, 2011

MAWAR OWH MAWARIAH

abang aku da bertunanggggg!!!! yaa..memang aku yang terlebih excited...bukan aku sorang ja...family aku yang lain pun semua terlebih excited...alkisah si tunang abang aku ni..rumah dia punyala jaoooohhhh nun di Felda Lubuk Merbau...sila google kalau tak caya pada kejauhan itu...perghh...abang aku memang da siap warning awal2 lagi jalan nak ke felda tu memang seswai bawak jip Mr Bapak je...tapi xpa..kerana cinta...hutan getah sanggup redah....err....bukan aku..abang aku...

nama tunang abang aku Mawariah...wtf Mawariah?? takkanla mak bapak dia sanggup bagi nama anak dia camtu sekali kan.....alkisahnya dulu2 adik aku tanya abang aku full name awek dia sebab dalam enset abang aku save namanya Mawar...bajet retro lari2 keliling pokok rambutan nyanyi lagu Saloma dengan P.Ramlee la...then abang aku dengan tanpa ragu2 jawab Mawariah...

so..nama Mawariah memang da sebati dengan family aku up until now sampai maksu aku boley tersasul panggil my kakak ipar to be ni Mawariah kat depan2...





mula2nya family Mawariah ni cakap pegi merisik je..so tak payah la nak bawak cincin bagai..nanti bawak cincin time bertunang ja...aku memang xbrapa nak setuju la kalau pegi sekadar nak merisik sebab derang da berkapel cintan cintun since abang aku dekat poli lagi...da lama la maksudnya tu.. (tiba2 aku plak nak cbok2 tak setuju itu ini)...

so...kesimpulannya...xdela cincin di hari mulia tersebut...tapi adala maksu aku yang memang terlebey2 excited bawak sikit kuih raya yang dia cakap mahal cokelat buah as hantaran tunang la lebey kurang...(nasib baik bawak..kalau pegi bawak perut semata2?).....

ditakdirkan Toklang aku ejas2 sampai la family Mawariah ni setuju nak terus tunangkan derang dua orang....setuju jugak nanti cincin abang aku bagi di lain hari di lain masa.....senang sungguh berurusan dengan family derang neh....




tapi aku plak tak puas hati sebab nanti kalau abang aku bagi sendiri...sape nak snap2 gamba sarung cincin bagai.... ( aah..memang aku yang paling bising time sesi tunang menunang tu )... lepas tu disebabkan nak jugak amik gambar mak mentua sarung cincin dekat bakal menantu...maksu aku pinjamkan cincin dia untuk buat simbolik pertunangan tu la konon2nya... Mak Lela pun berpeluangla menyarung cincin di jari manis bakal menantunya itewww.....ahaks..



owh...nama sebenar Mawariah ni Siti Zunaidah bt aku tak ingat....jaoh beno la dengan nama samaran yang abang aku bagi tu...Kak Zu..Kak Zu..Kak Zu..ahaks...nanti next year punya raya Kak Zu sila buat kuih raya tukar langsir sarung kusyen masak rendang tolong Mak Lela balut ketupat....saya mao tido saja.... ( wlopun mmg tiap2 thn aku hanya tido sajoooo )...




cincin tunang....sian abang aku...aku kutuk kaw2 punya cincin ni...sebab aku tak berkenan..muahahaha....tapi xpala...da si empunya yang nak kawen berkenan...oryte la tu....

tak sabar aku nak tunggu kenduri kawen derang....abang aku yang first nak kawen dalam family aku...semua orang pon sungguh excited macam nak berkawen ramai2.....

p/s : sapela yang nak bagi aku cincin tunang kannn......

4 comments:

  1. hahaha...mau tido ya?kita tido sama2 la..biar abg sorang ja bt...hahahah :P

    ReplyDelete
  2. uih..kalau kak zu nk tdo mstila abg pon nk tdo sekali =p

    ReplyDelete
  3. kelasss ang zue,hehe...siap ada cerita lagi utk ang...^_^
    anyway congrats to zue sbb da betunang n congrats to norjunilaila sbb bakal dpt kakak ipar...:D

    ReplyDelete
  4. hahaha...thnx badutz..so damn excited ok nk dpt kakak ipar neh..

    ReplyDelete